kejadian december












Adeh. Aku sebenarnye dah type cite panjang lebar pasal entry kali nie. Tapi sekali adalah hilang entah ke mane. Aku dah type hari khamis aritu. Tapi adalah lupe langsung save as ape. Cari punye cari adalah tidak ketemu juge. Adeh. So, disebabkan itu..paksaan untuk type semula adalah gagal ok. Even if submit for appeal pun. Malas aku tetap cakap..NO..heheh..apekah..korang paham ke??
So,aku ringkaskan jek. Pening juga tau walaupun mahu bertunang je. Set tarikh,mase. Banyak nak kene amik kire. Ditambah juge sbb melibatkan orang dan juge kedua belah pihak. So,sume tu kene amik kire..huhuhu..~~pening.
Tapi ku harus kuat. Sekuat harimau. Hahaha. Tibe. Rintangan Berjaya diredahi. Senarai rintangan seperti berikut :

1.Set tarikh n mase yang semua pun setuju. ~~ramai org terlibat, maka pening nye pun jadi ‘ramai’.

2.Pembelian barang2. ku ingt senang jek. Sekali susah dowh. Makin byk ko tgk, makin pening.~~pening jadi lagi ‘ramai’.

3.Kedai buah yang ku g untuk beli buah hampir tutup. Muke seposen ku Berjaya membuatkan apek tu jual gak. Masuk gudang cari buah2an. Hehehh..selamat apek tu tak kunci je aku dalam gudang tu. Kejadian bersama kakde and along selaku tukang cakap. Aku tukang bayar. Hahaha..~~pening jap, tapi Berjaya beli. Pening berkurangan.

4.kejadian 3 turut berlaku semase kejadian mahu membeli coklat. Tapi kakde Berjaya menahan suami isteri itu dari terus tutup kedai. Pilih macam kartun.~~pening jap. Tp Berjaya akhirnye.gumbire.

5.Jumaat, nak pasang langsir, iron baju,etc. BLACK OUT. Dari tghari smpi mlm. TNB harus dipersalahkan di sini. Kerna lambat giler bg bantuan. Tpakse buat sirih junjung, gubah coklat, kain,towel..etc..dalam kegelapan. Mujur ade ngah n pakcik dollah. Penyumbang lampu pkai bateri. Trimas kepada mereka. Elektrik ade dlm kul 10pm. Baru leh setel keje btol2..tido lambat. Itu pun setelah dipakse akak ipar. Katenye tdo lmbt, nnti mate bengkak.adeh.~~tido dalam risau..pening jadi ‘ramai’ semula.

6.Ari majlis. Dimekap oleh akak2 ku. Riso aku muke jadi hape. Dorg pun cm men taram jek..heheh..tp lyn jek.~~pening jadi ‘ramai’. Tp sbb excited juge.make jadi kurang.

Okeh..pastu majlis blangsung.....titik menandakan majlis sedang berlangsung.........
pastu selesai..eheh..~~pening lari bertempiaran..hehehe..selesai..next, gmbr mnunjukkan aturcara majlis ketika berlangsung…heheheh..
doa kawan2 agar ‘next majlis’ dipermudahkan dan berjalan dengan lancer adalah sgt dialu2kan dan didahului dengan ucapan terima kasih.amin.=)

2 comments:

zeda said...

tibe gmbr x ikot kronologi..hahaha..lyn~~~

wana owen said...

aku seperti mau bertunang gak..
tapi dengan siapakah?..
ke?