update sket


Adeh. Blog terbengkalai seketika.eheh.bukan.buat beberape ketika.kire cm lame sket le..miahahahah…erm..kerna aku adalah sedikit bizi and byk perkara terjadi..maka, blog adalah agenda terakhir yg aku ingt nk update.hahahah…mengong..

Erm..ni nk cite sket le..ape terjadi for these past few weeks..wlupun cm ala2 dah basi kan.ke..erm..raya haji..okeh le..otw balik jerantut adalah jem giler..luckily aku nek kete abg aku jek.so,dlm kete aku bertidoran jek.sedar2 abg aku benti ajak mkn.ngantuk2 lynkan aje.aku,abg lang,abg ngah,kak ngah n biras aku,encik dolah namenyer.benti mkn.tp nk order,byk yg xde.kopi abes,milo abes,Nescafe abes.leh order teh je.so,teh o kami order 5.mkn pun adalah xleh nk order bagai2..mee,bihun adalah abes..leh order nasi goring jek..itu pun..bahan2 rencah dah kureng..wah..aku cm..apekah ini??sume pun abes..uhuhuhu..at last kami order nasi goreng kampong 3, nasi goreng usa 2..tang x bape best nyer..nasi goring yg kami dpt adalah lembik..boleh..adeh..kompem nasi baru masak kot…sbr je le..kekdahnye penangan cuti raye haji..rupenyer terase lg..aku ingtkan xde org nk balik kg..aku je..hahahah..pada haji kejadian raya..bese2 aje..disebabkan kami dalam process buat umh..kekdahnye,umh cm tongkang pecah..hahha..so, aku n sala kejenye duk kemas umh..kami kemas2 umh..lepak2..mkn2..n x mandi..boleh?hahahah..dah nk petang baru mandi..muahahhaha..dah kemas brg asek peluh jek..bek x pyh mandi..hahaha..

Itu kejadian raye..erm..tp raye tu jugak atuk aku masuk spital..saket teruk..mak aku gegas balik kampong..then,ari sabtu aku g amik mak smule sbb abah pun demam kt umh..mase kt spital,atuk sedar lg..die tgk kami2..tp die tahan saket..sian sy tgk die.then,kami pulang..tp mlm nyer,kazen bgtau atok masuk ICU..so,ahad..kami g tgk atok smule..die dah x sedar pape dah..teruk tgk keadaan die..wan (nenek) aku nk bwk balik jek..tp doc nk usaha lg..so,kami tawakal..kami pulang ke KL…isnin,selase…mak ckp atok cmtu gak..x sedar2..rabu..ptg..mak bgtau doc ckp dah xde harapan..sume bgantung pd mesin je..doc ckp leh bwk balik..so,ptg tu..dorg nk bwk balik atuk..n kami pun kemas2 nk balik kg..mase azan isyak..mak tpon,bgtau atuk dah mninggal..sedih aku..x sempt kami smpi dolu..erm..xpela..kami redha je..balik kg n uruskan sume hal..sedih myelubungi kami sekeluarge..nak2 mak aku..tp mungkin juge sbb atuk dah lame saket..so,sume org cm redha..n pasrah..doa kami agar arwah atuk dicucuri rahmatNya..amin..

Erm…nnti le smbung cite seterusnye..tunggu…=)

3 comments:

wana owen said...

cepat le update pasal majlis tunang2..
hehe...

H o'SHoPPe said...

sape yg tunang?..ko ke zaida?.. hehe

zeda said...

eh..aku lak..ehehe..ke adlah..teringt wa2 ckp..ade gak org nk kawen ngan die..so ayat aku..ade gak org nk tunang ngan aku.muahahah..=p