anak sedara


Aku ade 9 orang anak sedara. Yes. Aku adalah seorang makcik yg punye ramai anak sedara sudah. Tp x bermakna aku dah tua.ke.hahahah. nway, aku nk cite pasal sorang anak sedara aku nie. Die ank Kak De aku. Namanye Haifa Darina. Umur die skang dah nk 4 tahun. Die sgt becok. Mulut cam bertih jagung. Joyah. Langsung xde cm aku yang pendiam.hahahha~~die ade abg. Sorang. Namenye Haiqal Daniel. Umur 7 tahun. Darjah satu.

So, Haifa ni disebabkan die suke berceloteh. Mcm perkara die buat Berjaya buat aku gelak. Contoh, Along aku sudah beruban rambutnye. So, dating si Haifa nie..ckp..perlu diingtkan yg die ni maseh pelat-pelat.

“eh..lambut malong taler-taler ek….”

Along aku yg dengar terkekek2 gelak. Uban pun kire kaler2 ek..hahaha..sabar je la aku..adeh..lagi satu yg bese terjadi..cmni..


Aku : uit, empa empot. Buat ape tu?
Haifa : empa empo. Empa empot ape. Madak empot.
Aku : empa le empa empot.
Haifa : eleh…hjddkjrrlejejll…
Aku : ape empa cakap. X paham.
Haifa : empa shakap…hjfkjgfkffl..
Aku : ape??
Haifa : esh..tu pun xtau ke..

Ni peristiwa bile aku x phm ape die ckp..jap paham,jap x..bile kite x phm,dimarahnye kita smule.pelat die cm..

Haifa = empa. (Pdhal name die sendiri)
Cakap = shakap
Kaler = taler
Ngade = nade

Mcm2 le..tp skang yg aku paling x tahan..sbb abg die g skolah. Kazen2 aku pun g skolah. Kt umh abg aku, sbb akak ipar aku x keje. Akak aku anto jage ank die kt akak ipar aku jek. So,nk dijadikan cite. Si empa empot nie duk berangan masuk skolah gak. Pdhal duk umh jek.Ritu, die ckp.

Haifa : mama, shekgu empa shakap beshok empa kene eksersyaish.
Mama : iye. Sape name cikgu adik?
Haifa : tisher Mas.
Mama : Kt skolah ade kawan x?
Haifa : ade. Fita nan Ika.
Mama : ooooo….

Aku yg dengar tergelak2..ape sj pemberanganan si empa empot nie..mane2 name ntah die dpt..sbr je le..adeh..

Cmtu le kisah sorg ank sedara aku yg bernama Haifa Darina. Tapi berjaya membuatkan aku gelak.eheh.

~~empa empot.

0 comments: