HIJAU ITU TENANG


Selalu juga kat opis aku gembire2..contoh kalo ade jamuan ke..ade bonus ke…ade adjustment or increment ke..wah..double the happiness..heheh…kadang2..g tempat abg Raman..dengar lagu2 jawa die ke..gelak2..makan goreng pisang, cekedok, kepok and ape jenis makanan ntah lagi..pastu g kaco pak Yop..borak sane..borak sini..heheh..lagho sane sini..ni kalo xde keje le kan..
Kalo byk keje len plak jadinye..dahi kerut2..x bercakap2 nie..duk mengadap keje jek..kadang2 air tak terminum..sedar2..dahaga giler and tea lady dah nk collect mug smule..uhuhuhu..tangan cam tak cukup2..otak2 xde brek2 nyer..jalan terus..

Maka disebabkan itu, aku perlu lakukan sesuatu untuk menceriakan aku..supaya pagi2 aku datang..gembire sket..ehehhe..so, aku tiru idea Amer..hehehe..iaitu POKOK.Bermula cerita bile aku ikot die g Ikea ritu..hajat nk tgk barang len..end up..termasuk le pasu n sejenis pokok..melihat keterujaan Amer nk taruk kt opis die..aku jadi turut teruja..hehhehe..aku pun pasang angan2 nk juge..pastu macam pucuk dicita ulam mendatang..akak opismate aku bg pokok..dengan bekas2 nye skali..heheheh..
Soknyer..aku datang ngan bekas yang aku amik kat umah dan guli yang aku cilok dari anak sedara aku..itu pun setelah buat perjanjian yang xkan bagi hilang..so,dalam hati aku budget..nnti aku ganti je la..hehheh..so, pagi2 kat opis aku tukar rupe pokok hiasan aku..hehhehe..dan hasilnye…


sebelum..

selepas...


Hehehehhe..teko itu dipulangkan semula pada kak Hami..suke ku tgk daun yang hijau ditambah kilauan guli yang warna-warni..baru le ceria!hehhehe..benda ni simple jek..tapi memberi wajah sket kat meja keja aku..i loooiiikkkeee…hahahah~~syok sendiri..


Suke sy bile sy mms encik amer, die reply:
“kretif gak awk nie..bertuah sy dapat awk…”
Heheh..bertuah sy ade org bg idea..sy tiru jek..ehehehe…=)

0 comments: