kisah hari jadi


Beberapa hari sebelum 23hb march ritu, si budak kecil tu iaitu empa empot dah sibuk ckp psl bufday die. Mintak dibelikan topi Barbie katenye. Nak bergaya sperti mane abg n papanye pkai topi mase g kenduri kawen dolu. Aku sengih jek. Akak aku n abg ipar aku ckp dorg yg nk belikan. Bila aku ckp kt empa yg parent die nk belikan, se “naïve” kanak2 kecil die reply.
“xpe..empa nk byk2. 1 jalan2..1 utk raye..”

Ya Allah. Sbr je la haku. Bulan 3 dah ckp soh beli topi utk raye nye.. cm mak2 okeh budak nie..sbr je la haku…aku anggukkan aje. Hehehhe..so, on that day..aku belikan kek. Parents nye nk smbt mase weekend. Tapi kesian lak aku tgk die. So after balik keje, aku belikan die kek. Baru jek aku jejak kaki kt pintu masuk. Diterkam nye aku. Cam tau2 jek aku belikan die kek. Sbr je la haku. Moyok jap muke die bile aku ckp tu bukan kek die, tapi kek aku..hahaha..so, gmbr kt bwh nie melihatkan aksi2 empa potong kek. Dibantu oleh bgnye, hekal. Hekal dah pesan..mase hari jadi die..die nk kek juge..hehhehe..layan..

Tapi mase ni aku x belikan die hadiah lagi. Weekend baru nk g cari ngan Amer. Kebetulan Amer turun KL. Pagi sabtu tu..before aku kuar ngan Amer..merengek2 empa nk ikot. Mcm2 aku pujuk. Pening kepala aku..last mkn pujuk gak. Janji beli hadiah n bagi petang tu kt sungai. Sbb kami2 plan mandi sungai ptg tu. Nk dijadikan cerita, aku x sempat nk beli hadiah die. Budget sok nye. Ptg tu jumpe kt Sungai Semungkis, Langat..die pandang2 aku..terpkse le aku habot cakap topi xde..sok aku belikan..

So,misi besok nye adalah cari hadiah empa empot..aku n Amer tuju Mid Vally..layan cari kt JJ..cari2 punye cari..terbelek sane..terbelek sini..terpusing sini sane..Amer cm layan jek aku..jap nk beli baju..jap nk beli beg..jap nk beli menan..hahahha..

Finally..dpt le spasang baju yang chantek..putih warnanyer..heheheh..aku grab..truz byr..maleh nk pk dah..hohoho..kekdahnye balik2..mujur die layankan aje hadiah tu..setelah aku berbuih ckp topi papa die yg nk belikan. Mujur makan pujuk. Adeh..

So, gambar kt bwh nie..layan…





 


 




nie hadiah bju yang aku belikan..

~~pesan aku..pkai mase aku kawen..hohohoho...

0 comments: