ini tidak adil


Terhangen jap pagi-pagi hari jumaat nie..baru ingat akan gembire dan tak sabar-sabar nak hari besok. Cis,damn betol le.

Situasi nyer adalah di opis. Aku datang kul 8.23am..sampai-sampai cam biasa, on computer..bukak outlook. Bace email. Banyak email dari senior engineer aku. Erm..kene buat submission to authority johor utk projek bio-xcell, nusajaya. Fine, aku x kesah. Byk benda aku dah setelkan pun. Tapi…..tang tak best nyer..bile mane document2 laen macam surat permohonan, E1 form, borang-borang wajib dari majlis..aku nak kene prepare. Damn!coordinator mane??duk goyang kaki jek??die memang dah nk resign..tp like hell…lo..ko nyer tender 3 months ok..so,xkan for the time being ko just dtg keje for the sake of datang jek. Byk ensem ko nye muke..esh..aku hangen..benda nye tak susah pun..edit2 benda yang dah ade. Tapi bukan sepatutnye keje aku. Keje ko, ko buat. Keje aku, aku buat. Yes, we should work as a team. Tapi kalau dah setiap kali buat, setiap kali aku kene. Bikin gua panas beb. Ces, bedebah betol. Disebabkan ko juge aku telah ter’laser’ plak ngan senior eng aku.


Me : En R, nie yang en R email nie..sy nk kene prepare la ni?
En R : camtu la gayenye..nak buat camne.
Me : esh, coordinator ade, buat ape. Adui le..memang le saya leh belajar. Tapi x fair le kan.
En R : ……………..

Aku pun terpakse layan jek buat..senang je pun.. tapi sbb mind aku dah set itu keje coordinator. Hello, dah principal engineer pun..x reti2 lagi..ye la..aku macai..layan je la buat..huhuhu..

Okeh..sambung keje..
pesanan saya kepada diri sendiri : zaida,ikhlaskan diri.

0 comments: