Rezeki


Memang rezeki adik aku betol. Masin mulut adik aku. Eh, hal camni pun dikire masin mulut kah??erm…
Cerita nye begini. Aku ade laptop. Itu pun ngah aku nye. Aku gune sbb ngah aku pkai pc die jek. Aku perlu jugak ade laptop or pc nie sbb slalu jgk aku terpakse buat keje kat umah. Nak2 kalo time2 submission or tender..or even prelim stage pun kalo fast track nyer project..nk x nak terpakse stay up kat umh nak setelkan keje..bos tau siap je kan..ye ler..itu keje dia kan..keje aku siapkan..or kalo x..kompem efek KPI..hancus ler bonus and increment aku. Huhuhu…so,aku perlukan laptop or pc..

So, nak dijadikan cerita adik lelaki aku yang berdua itu..iaitu dekmat and dekyoi mintak kat aku laptop tue..alasan dekyoi die tgh Form 4 skang nie..die amik IT..so die nk laptop la konon2..tapi aku tau alasan sebenar nye adalah nk ber facebook..ces..sabar je la haku..mule2 aku berat gak nk beri..aku payah gak kalo xde..xkan nk stay kt opis smpai 2-3 pagi..dolu len..boleh buat gitu sebab ade geng..iaitu Tuah..bdk department aku gak..nie die dah xde..rakan2 stay back kt opis dah xde skang nie..so..aku pk punyer pk..aku ingat nak bg je la..maleh kang nnti2 die dok ungkit cakap x bagi2 die laptop..lagi plak, bese le..kalo adik bongsu mintak..cam cair and sian sket..rase x sedap lak kalo x bg die kan..so, keputusan dibuat..laptop akan bertukar tangan. Aku tetapkan 3/5/2010..bagi dekyoi…aku pun nk kene transfer sume data2 yang aku ade..uninstall Autocad..erm…

Pastu nak dijadikan cerita..isnin baru ini..12/4/2010…mase kt opis..MIS tpon aku..

MIS : Zaida, kiteorang nk kene tkr PC awak tue..dah 5 tahun dah PC tu..keke tukar dah..
Cik Manis : oo..ye ke..orait..
MIS : So, bg akak access PC awak..nk copy email n data dalam c awk..
Cik Manis : orait..no prob..
MIS : so,pc lame awk nie..awk nk beli x??kalo xnak..ramai nak nie..
Cik Manis : oo..leh beli ek..nak2..bape??
MIS : rm 200…kang isi borang..bayar..truz bwk balik je la..
Cik Manis : camtu ek..okeh..skang jgk sy isi borang..heheh..thanks..
MIS : welcome..
YES!dapat pc baru..yang dah tentu ler lebih mantoooppp..hehehheh…slamber aku beli pc lame aku..giler xnak..sape nak bg ko..flat screen, Pentium 4, 2gb Ram, condition sgt ok lagi..untuk rm 200..rembat le beb..nak2 plak..byk data2 aku dlm tue..senang cite..
So, dengan adenye pc ini aku dengan senang hati n berbesar hati bagi dekyoi laptop..hehhehe..no regret..buat keje..aku x suke gune laptop..cume maybe senang nk dibawa kesini kesane la kan..eheh..so..pc dah ade kt umh skang nie..tggu nk pasang jek..laptop lak..tggu nk amik data2 aku..aku tpon dekyoi..saje sakat die..tanye nk laptop or pc..jawapan die..
“nnti le..g KL nnti tgk dolu…”
Hehehe…tgk boleh..bagi xleh le..heheheh…xde le..ikt adik aku le..die nk yang mane..aku x kesah..aku kan akak yang baek..miahahahahha…hohoohoho…yang penting..aku x perlu stay back kt opis 2-3 am..sebab nk siapkan drawing or report ot BQ..heheheh..

~~aku ingat nak soh adik aku mintak kat aku tpon ke..umah ke..kete ke..kot2 pas die mintak ade org tpon aku ckp..

“ Cik Zaida..anda menang hadiah utama berupa sebuah rumah dua tingkat/ sebuah kereta yang bernilai..bla..bla..bla…”

Wah..suke mak ok..heheheh..~~mode berangan..

0 comments: