just another weekend


Aiyo. Many things happened for the whole week. I mean from the very last post I posted. Tp aku nk cite hal wiken je la..hal weekdays..pasl tensen keje jek asek..(n ink cover smule last post yg x best tu..) hahaha..

so, On Saturday, I went to Raub with my Asbkj’s friends..well, yes, of course I really had a great time as some of us not meet each other for quite some times..i shall say long time actually. .5 years is a long time ok..as for me myself..i have not ‘bjinggo-jinggo” with them for plus minus 2 years..x sampi le..sbb last event I joined them mase bukak pose kt Seoul Garden last 2 years..eh..ke that one last year nye event ek..time blur jap..***xpe la..whatever le..


Aku pg2 dah nek tren from Bandar Tun Razak to Masjid Jamek. Nk jumpe Banie kt Jelatek. Aku tumpang org jek sbb malas nk drive sensorang memandangkan dari Raub aku nk truz balik Jerantut..eheh..so, kekdahnye pas tggu Bani..tggu Mus,Zura n Sue lak yang dtg amik kami di Jelatek. Pastu kami g umh Min amik die. Maka nek la 1 kete tu 6 org. sepatutnye zura n min nek ngan rahim yang berpuluh2 kali zura tpon x angkat2..maka sbb dah x snggup nk tggu..Kami, wanita2 gagah perkasa dari Asbkj serang umh rahim tu..hahahha..ketok2 pintu..gegar2 pintu..sampi jiran2 kuar tgk..hahahah..Baru le pakcik tu sedar ok!tido mati! Rimau mengaum kt sbelah pun x dgr kot..sbr je la..

pastu perjalanan diteruskan..pelbagai lagi le aksi..kisah..gaya..sume kuar..sampai le kt raub. Tibe dah nk smpi umh pengantin. Pdhal pttnye aku jumpe amer dolu kt tepi Semesta!wah..mati haku..laju aku bgtau die yg rupenye dak2 ni ikot jlan belakang. X lalu tepi Semesta..huhuhu..aku dah x senang duduk dah.. mati haku kalo emcik marah n xmo hambik aku kt umg pengantin..camne nk balik Jerantut..tp mujur la emcik bek hati n layankan aje..sanggup die cari kekdah nk ke Tersang tu cmne..huhuhu..sampi le juge die ke umh pengantin..huhuhu..mekaseh emcik..heheh..

Dari umh pengantin..kami ke umh bani di Sg Koyan..lepak2..minum2..mkn2..semyang..rest sket..hehehhe..sambil tggu Aisah,mawi, Memer and erna yang lmbt sket..hehehhe..sesampi dorg..borak2 jap..aku mohon nk beredar le..mahu pulang ke jerantut bersama emcik..heheheh..mujur emcik amik..kalo x..bungkus baju blik Kl smule..hahahha..apela..

OTw blik umh..singgah pasar malam..beli ikan..Blik umh..masak beb..patin bakar yang diperap ngan sambal tempoyak..pergh..marvelous..sedap..tp pedas..sori la emcik..len kali sy kurangkan lada..hehehe..sok nye ahad..masak nasi goreng plak..seap juge..tp byk minyak sket..hahaha..kekdah lunch..mak aku lak yg masak..hahah..xde lebih..xde kurang..sume licin lincau makan..hohohoho..erm..saya berikrar akn mengtererkan diri memasak lagi..emcik..tgguu kan masakan terhebat dari sy..hahah..

Tgh hari kami gerak baik..emcik anto nek bus..hehehe…erm..tibe aku terbayngkan..camni ke kekdahnye kami??long distance???adoi..malas nk pk..just go with d flow..huhuhu..tpi apepum..saya enjoy wiken saya!!hehehhe..

0 comments: