Sabtu yang panjang..


Weekend lepas terisi dengan jayanya. okeh. kite cerita ikot kronologi..

sabtu : pagi-pagi lagi dah berkelibut. sebab ade janji ngan wawa n wana. nak jumpe kat Hospital Serdang. Nak jumpe asma yang turun dari Tganu sebab kak ain baru pas deliver baby. Actually ari Rabu tu aku dah g menjenguk kak ain bersama Ti Indah n Adilah. So, this time misi utama nk jumpe Mah n baby Adam!eheh.

Tapi sebelum g Hospital, aku g tgk sukan sekolah rendah anak sedare aku dolu..lame giler x g sukan skolah okeh. Miss all those ‘heat’, ‘hustle’ and joy..during the event. Argh. Only then, I realize how time has passed by. I could still remember me, running for 3km..or was it 2 km or 5km ek??adoi..lupa lak..heheh..but still I finished until the last point ok. Tapi tak menang le..hahahah..x dpt nk kalahkan Hilma n Tifa..dorg tu jaguh long distance time tuh..eheh.

Back to the topic, the school field was crowded with parents and siblings to support the contestant. Even ade Milo van..aku pun taruk minum 2-3 gelas..hehhehe..lepak jap tepi pdg..ade few snaps gmbar..pkai hp je pun..x dan dah nk cari bateri psl kamera dah out of battery. 5 org ank sdare aku yg bsukan. Athirah, Amelia, Aiman, Afrina n Haikal. Dan 4 medal yg dbawa pulang. Orait le tu kan. Eheh. Tapi the truth is. Aku xdan pun tgk smpi abes sukan tue. Jap je. Dlm kul 10am. Aku dah cabut g Hospital Serdang. Another mission. Lepak with the girls. Hehhehe..

Sampai kt sane. Ade Asma n family, Wa2 and Wana. Kami tgk baby Adam ikot tingkap aje. Xpe la..janji dpt tgk..eheh.sgt chomey..amik gmbr..tp x transfer lg..xpe..nnti ade mase aku upload plak..~~kalo rajen.eheh. pas tgk baby, Asmah sudah mahu pulang ke Ganu bsame kluarge..Sempat jap je jumpa mah..hhuhuuh..xpe la..len kali ade rezeki, jumpa lg kan..

so, perjalanan hari sabtu diteruskan ke JJ equine. yang aku x penah g pun. Aku, Wawa n Wana menapak ke sane dlm kul 12pm kot..jenjalan tanpa arah tujuan..seperti kanak-kanak kehilangan kaseh sayang..kami g tgk2 baju..wana beli something yang x boleh aku dedahkan disini..hohoho..pastu..kami g mkn..mkn di food court di situ..pastu Ti Indah datang dengan gaya samseng nye..hahahha..kami usulkan lepak di umah Ti Indah sambil memakse die memasak untuk kami..atau lebih tepat untuk Salmah yang kepingin makan Tomyam masakan Ti Indah..

Sampai kt umh Ti yang terpakse aku termengah2 nek tu..truz Wanang menerpa Tv. Terus langsung tv tu x memberi sebarang respon..gelap jek..lalu masing2 ala-ala bizi dibuat2 membace..Ti Indah pula tekun memasak..lame pastu siap..mkn time..aku yang perut maseh se'eh..makan tomyam jek. Ti masak nasi macam 10 org nk mkn..hahahah..Pas mkn..malas2..sambung bace2..aku, wa2 n ti..dgr wana merapok2..~~heheh..xde le..kami yang merepeks2..ketua nye wawa..haahah..

Then,dlm kul 6.30pm aku n wawa perlu gerak2 khas. Puan Wawa perlu mjemput sang suami yang pulang dari Pasir Gudang..kekdahnye..baru ku tahu jauh gak umh Ti ke jln besar yang ke Mines tu..huhuhu..

Jadi begitu le kejadian hari sabtu yang sebenarnye pendek jek rase bile lepak2 ngan member2 lame..laen mase bertemu lagi..adios..

~~cite ahd smbg len kali..kalo aku rajen..hehehe..


awal2 smpi.kekdah amik pkai hp.adeh.


ank sedare sulung..gaya samseng tepi padang.

empa empot. berangan g skolah.


sala yg kelaparan.

hekal sebenarnye yg group biru tu.eheh.

gmbr yg kelabu asap.

baby kak ain.


ala...ala...chak..

kami yang gembire.

2 comments:

H o'SHoPPe said...

semua dah beranak pinak.. hehe

zeda said...

herol: heheheh...tggu ko lak megembangkan sayap ko..heheheh...